Święty Mikołaj dźwignią handlu

Święty Mikołaj z Miry czy inaczej Święty Mikołaj Cudotwórca, znany dzisiaj wszystkim, żył na przełomie III i IV wieku. Jest świętym Kościoła Katolickiego i Prawosławnego. Jego życiorys podaje, że był człowiekiem zamożnym a jednocześnie hojnym i miłosiernym, często i chętnie rozdawał swoje dobra ubogim i potrzebującym. Dzięki temu szybko został zaadoptowany do baśni i opowieści dla najmłodszych, tym bardziej że w dzień jego święta, 6 grudnia, narodziła się tradycja obdarowywania się upominkami na wspomnienie jego działalności.

Mimo, iż jego hagiografia jest uboga, a większość ludzi, nawet nie zdaje sobie sprawy, że był postacią rzeczywistą a nie baśniowym wymysłem, jest najbardziej rozpoznawalnym Świętym na całym świecie. Jest symbolem Bożego narodzenia i główną dźwignią handlu w tym okresie. Początkowo jego postać przedstawiana była w tradycyjnym stroju biskupim. Dopiero w latach 30 XX wieku, gdy jego postać stała się gwiazdą reklamy Coca coli, jego kariera ruszyła z kopyta.

Nowy strój Świętego Mikołaja


Na potrzeby reklamy napoju, stworzono dla Świętego strój w odpowiednich dla produktu barwach: czerwona czapa, kubrak i spodnie, wszystko to z białymi elementami. Od tej pory, obraz takiego Mikołaja z obowiązkowym worem prezentów, u boku mniej obowiązkowych sań zaprzężonych w renifery, jest dobrze znany każdemu dziecku. Jego wizerunek, w świątecznym okresie, obecny jest na niemal wszystkich opakowaniach różnorakich produktów, od czekoladek po proszki do prania.

Rola Świętego Mikołaja w reklamie


Uśmiechnięty Święty wygląda do nas z plakatów i reklam telewizyjnych, niejednego Mikołaja można też spotkać w centrach handlowych. Ile w tych postaciach jest z pierwowzoru i czy mają jeszcze coś wspólnego z wartościami jakie promował ten dobroduszny biskup? Raczej nie, obecnie wizerunek Mikołaja głównie jest zaangażowany w reklamę i sprzedaż produktów, w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Mimo, iż jest dla wielu symbolem zwykłej świątecznej konsumpcji, spotyka się go, choć zdecydowanie rzadziej, wśród różnych kampanii, jak również w pojedynczych ludzkich gestach, dających miłość i pomoc najbardziej potrzebującym, zgodnie z mikołajowym przesłaniem. Z pewnością angażowanie jego postaci w takich przedsięwzięciach, najbardziej pasuje naszemu Świętemu. Pamiętajmy o tym.

Darmowa dostawa
od 200 zł
14 dni
na zwrot towaru
Szybka wysyłka
Doceniona jakość